dfgdfg  Back to the list

OS-Planes.info - Fotky z výletů

14.1.2006-21.1.2006 VIE-CDG-LAX a zpět

V lednu mě osud zavál na druhou stranu zeměkoule - do Kalifornie. Byla to moje prakticky první cesta letadlem, takže jsem se na ni snažil co nejvíc teoreticky připravit - jak to chodí při odbavení, plánky letišť a tak podobně.

Letenku jsem dostal do ruky už jako hotovou věc, takže jsem si moc vybírat nemohl. První let byl na lince Vídeň - Paříž v letadle společnosti Air France 14. ledna v 10:10. Při čekání na let se mi podařilo ulovit Airbus 340-200 spol. Austrian Airlines. Pak už nám byl přistaven Airbus 320 reg. F-GKXA. Za letu byl hezký výhled na Alpy a nad Paříží díky rušnému letišti CDG i hustý letecký provoz.

V Paříži na letišti jsme neměli času nazbyt, takže jsme po celkem nepřehledném terminálu skoro utíkali k odbavení na let do Los Angeles v 13:15. Po nasednutí do letadla Boeing 777-200 Air France reg. F-GSPE jsem měl konečně na dalších 12 hodin klid. Protože jsem nemohl za žádnou cenu usnout, krátil jsem si let sledováním různých programů na PTV, případně mapky letu a čuměním z okna. Takto jsem viděl např. Grónsko, jehož jižní cíp jsme přelétali. Boeing 777 je sice velké letadlo, přesto si v něm připadáte jako sardinky - viz. foto. Pak už přistání v Los Angeles, přesun do hotelu ve Ventuře, kde jsem se zúčastnil asi týdenní konference.

20. ledna nadešel čas odletu. Odlet letadla Boeing 777-200 Air France do Paříže byl plánován v 15:20. Protože jsme byli na terminálu relativně brzy, mohl jsem vyfotit kousky jako Boeingy 767 a 747 Air New Zealand či Boeing 747 Japan Airlines. Mezitím k terminálu přijel i náš stroj - reg. F-GSPL. Ještě z letadla se mi podařilo vyfotit asi nejlepší úlovek toho dne - Airbus 340-600 Virgin Atlantic reg. G-VFOX, a taky jednoho Havajce. Let probíhal o poznání rychleji než ten první, takže v Paříži jsme byli asi za deset a půl hodiny.

Zde jsme měli na přestup více času než při prvním letu, a tak se mi podařilo cvaknout i pár letadel co se projížděla po letišti CDG. Ještě dvě fotky z autobusu, který nás vezl k našemu letadlu - tentokrát Boeing 737 F-GJNM. Odlet byl v 12:40. Po startu jsme udělali velký oblouk nad Paříží, takže mám na fotkách např. stadion Stade de France, letiště Le Bourget a nedaleké Charles de Gaulle, ze kterého jsme startovali. V letadle bylo docela těsno a to jsem ještě dostal do ruky dotazník ke spokojenosti se službami Air France, který mi zabral asi půl cesty. Na této fotce máte vzorek jídla, které Air France rozdává na svých letech. Ve Vídni se mi podařilo vyfotit i to poslední letadlo, kterým jsme letěli a ještě impozantní řídící věž.