dfgdfg  Zpět na seznam

OS-Planes.info - Fotky z výletů

10.-11.11.2007 Kolín nad Rýnem

V květnu letošního roku jsme s Jirkou N. a Tryskáčkem objednali další z našich levných letenek - tentokráte do Kolína nad Rýnem se společností Germanwings. Lety jsme naplánovali tak, abychom do Kolína doletěli v sobotu odpoledne, návrat už byl složitější, Jirka s Trykáčkem to v neděli ráno vzali přes Řím, já letěl odpoledně přímo do Prahy.

V sobotu dopoledně jsme se normálně odbavili na přepážce, protože Germanwings nenabízí webové odbavení pro lety z Prahy, nicméně sedadla se nepřidělují, funguje zde free seating (tedy - kdo dřív přijde ten dřív sedí). Kvůli zdržení letadla Travel Service při odbvavení pro let na Kanárské ostrovy byla našemu letu přidělena nástupní brána D4 namísto původní D1. Přilétlo pro nás asi rok staré letadlo Airbus 319 registrace D-AGWA, a novota z něj docela ještě zářila. Po odletu z dráhy 24 za ošklivého počasí let pod vedením cpt. Alexe Beckera trval přibližně hodinu a v Kolíně opět do zatažené oblohy jsme přistáli na dráhu 32R. Musím říct, že to snad byl nejklidnější let, který jsem kdy zažil, i přistání prakticky nebylo cítit.

Po pasové kontrole v "příletovém stanu" jsme ještě chvíli strávili na vyhlídkové terase, ze které je výhled na konec dráhy 32R a část stojánek, a využili chvilkového sluníčka, které mohlo každou chvíli opět zalézt, pro focení letadel. Následoval jen přesun do hotelu, nákup základních potravin a další přesun, tentokrát do centra Kolína nad Rýnem.

Přiznám se, že hlavním cílem návštěvy města byla ochutnávka místních piv :) - můžu narovinu říct, že pivo Kölsch není dobrá volba :), Krombacher nám chuť trochu spravil. Také restauraci s vyhřívanou letní zahrádkou, kde je teplo i v listopadu, u nás asi nenajdeme.

10.11.2007

D-ADIB D-ABBP D-AGWD PH-KVI

cargo stojánka Dom               Dom Karnevalsparty

Nábřeží Rýna               St. Martin Krombacher

Druhý den byl program jasný - co nejdříve se vypravit na letiště a odbavit se na naše lety v check-in automatu - tuto možnost Germanwings nabízí přibližne 4 hodiny před odletem. Pak už následovalo spotterské dopoledne opět na vyhlídkové terase. Jirku s Tryskáčkem jsem doprovodil k jejich odletu do Říma už dopoledne, abych pak mohl z terasy vyfotit i jejich Airbus 320 D-AKNX, a taky spoustu dalších zajímavých letadel.

Můj odlet do Prahy byl naplánován na 13:25, a tak po půl dvanácté jsem už také prošel přes bezpečnostní kontrolu (mimochodem velmi důkladnou, včetně vyzutí bot), prozkoumat zdejší obchůdky. Pasová kontrola u brány B81 trvala taky podezřele dlouho, až jsem se začal bát, že mě snad považují za nějakého teroristu. Boarding tentokrát probíhal převozem autobusem na plochu a nástupem po schůdcích do letadla Airbus 319 s registrací D-AKNG, nicméně zvolil jsem vhodnou pozici a do letadla nastupoval třetí :) a vybral si místo na sedadle 7A. Let byl naplněn přibližne ze dvou třetin, startovalo se opět z dráhy 32R a z letadla byla opět vidět zatažená obloha nad celou západní Evropou. Po hodině letu a mírných turbulencích při klesání jsme již dosedli v Praze na dráhu 24 a výlet tím pro mne skončil.

11.11.2007

Praha Boeing 747-400F otevřený reverz
China Airlines
B-18718

Jirkovu reportáž najdete zde: http://www.lkkv.info/CGNaFCO.htm