dfgdfg  Zpět na seznam

OS-Planes.info - Fotky z výletů

22.-23.3.2008 Innsbruck

Poslední výlet z březnového "SkyEurope - šílenství" nás zavedl na další spottersky velmi atraktivní místo - do Innsbrucku. Kulisa Alpských kopců v bezprostřední blízkosti letiště vytváří nezapomenutelnou atmosféru a zárověň velmi nevšední pozadí pro jinak obyčejné fotografie letadel.

Za zbytkem výpravy (z LKKV a LKPD)  jsem se kvůli pracovním povinnostem vydal s jednodenním zpožděním. Autobusem Student Agency jsem se nechal v noci z pátku na sobotu dopravit až na letiště ve Vídni, odkud mi v sedm ráno odlétal spoj NE3095 společnosti SkyEurope do Innsbrucku. Ranní linku obsluhoval Boeing 737-700 OM-NGD. Po startu z dráhy 29 letiště Schwechat trval let pouhých 50 minut, ovšem vyvážených nezapomenutelným přiblížením na Innsbrucké letiště mezi Alpskými vrcholky i těsně nad střechami domů v samotném Innsbrucku před přistáním na dráhu 26. A aby hezkých výhledů nebylo málo, ihned po příletu jsem se za kamarády vydal na úžasnou vyhlídku nad městem, na Hafelekar, dosažitelný lanovkou z konečné zastávky linky J městských autobusů Nordpark. Z horní stanice lanovky je město jako na dlani, včetně letiště, a s dobrým zrakem či dalekohledem lze sledovat i přistávající či startující letadla.

Velkou část soboty jsme poté věnovali spottingu, na několika místech kolem letiště. První naše kroky směřovaly na vyhlídkovou terasu přímo v budově terminálu, ze které nebyl výhled na odbavovací plochu nijak omezen a přímo před námi se odehrávaly všechny pohyby letadel. Jediný problém pro dobré fotografie byly zapnuté APU u stojících letadel a tedy vlnící se vzduch. Lepší fotografie letadel na dráze se nám podařilo udělat zpoza plotu u prahu dráhy 26, odkud se dobře fotily i přílety. Nakonec jsme zkusili i pozici u plotu na druhou stranu od terminálu, kde odlétajícím letadlům vytvářel skvělé pozadí zasněžený horský štít.

Ve zbytku dne jsme ještě prošli a tramvají projeli samotné město a samozřejmě zašli na místní chmelový mok. Poslední čtyři fotografie z tohoto dne jsou pořízeny z balkonu pokoje v Gasthof Ölberg, ve kterém jsme byli ubytováni.

22.3.

V neděli jsme se probudili do zamračeného dne a zatažená obloha nás pak provázela celou cestu až do Prahy. Spoj NE3092 do Vídně měl mít odlet v 13:30, někteří z nás se tedy hned po odubytování vydali s kufry přímo na letiště, někteří jsme naopak ještě využili velikonoční neděli k procházce městem při tónech kostelních zvonů. Nakonec jsme se ovšem všichni sešli při odbavení na náš let a další čekání pak strávili opět na vyhlídkové terase.

Pro let do Vídně byl přistaven Boeing 737-700 OM-NGH, tedy další kousek do sbírky, kterým jsem předtím neletěl. Po nastoupení do letadla jsme museli čekat na odlet dalších 20 minut, kapitán Mezihradský nám oznámil, že k letišti míří další letadla a odlet je možný až po jejich příletu. V neděli totiž meteorologické podmínky nedovolily odlety směrem na západ, a tedy bylo nutno použít pro odlet směr, ze kterého se na dráhu přistávalo. Během našeho čekání nakonec přistálo jen letadlo společnosti easyJet, a naše letadlo se mohlo vydat na cestu do Vídně. Odlétali jsme přesně v 13:53 a ve Vídni jsme přistáli v 14:35, let byl tedy o něco rychlejší oproti prvnímu díky zadnímu větru, který nás do Vídně popohnal.

Původně jsme měli zakoupeny letenky do Prahy z Vídně, ale protože během zimy SkyEurope linku Praha-Vídeň zrušil, všichni jsme překnihovali let  na linku z Bratislavy. Naštěstí mezi oběma letišti existuje relativně časté spojení autobusy různých společností, takže přesun nebyl velkým problémem.

Let NE46 měl do Prahy odlétat v 19:00. Naše letadlo OM-NGJ (se kterým jsem již měl tu čest) přilétlo z předchozího linkového letu včas, a tak již před sedmou jsme byli nachystáni pro odlet. Ten však byl opět zpožděn kvůli několika pasažérům, kteří na linku do Prahy přesedali ze zpožděného letu z Říma, což nám během čekání oznámil cpt. Košut. Po nástupu zbylých pasažérů jsme pak od stojánky pojížděli na práh dráhy 04, ze které jsme vzlétli v 19:25. Během letu do Prahy byla opět omezená viditelnost a k naší nemalé radosti se vyskytly i silnější turbulence, které dokonce donutily zasednout na sedadla a připoutat se i palubní personál. Let trval 40 minut, po kterých jsme bezpečně přistáli na dráze 24 Ruzyňského letiště. Po všech příletových procedurách jsme všichni ohodnotili výlet jako velmi povedený, a po rozloučení se rozutekli do svých domovů.