dfgdfg  Zpět na seznam

OS-Planes.info - Fotky z výletů

12.-15.4.2010 Paříž

Má třetí návštěva Paříže byla tentokráte pracovní. Proto na focení letadel a města nebylo příliš času, přesto jsem si však nějaký našel.

12.4.2010

K letu z Prahy do Paříže jsme použili společnost Smart Wings, respektive Travel Service. K letu QS 1036 byl k bráně D1 terminálu 2 Ruzyňského letiště přistaven Boeing 737-800 registrace OK-TVD, stále s červeným ocasem z předchozího pronájmu. V letadle jsem obsadil sedadlo 30A, tedy s výhledem z okénka. Vzlet proběhl z rwy 06 za relativně silného deště v 18:49, tedy prakticky načas, načež následovala levá zatáčka a let na západ. Z hlášení cpt. Jurajdy jsem zachytil pouze naši letovou hladinu, FL380.

Paříž jsme oblétli ze severu a po levých zatáčkách jsme zamířili na finále dráhy 09L letiště Charlese de Gaulla. Po relativně tvrdém přistání jsme obsadili místo na stojánce terminálu 3, tedy terminálu pro nízkonákladové společnosti a charterové lety, vedle letadla OK-TVB, které bylo toho času v pronájmu u XL Airways. Do hotelu v pařížské čtvrti Malakoff jsme se pak dostali příměstským vlakem RER a tramvají.

Boeing 737-800   Boeing 737-800   Boeing 737-800
Travel Service   Travel Service   Travel Service
OK-TVB   OK-TVD   OK-TVD

13.4.2010

V úterý po splnění pracovních povinností jsem se vypravil nejprve do čtvrti La Défense, a poté z Trocadera k Eiffelově věži a vlakem k Notre Dame.

La Défence   La Défence   pohled z La Défence

Eiffelova věž   Notre Dame   Notre Dame

14.4.2010

Středeční odpoledne patřilo procházce kolem Invalidovny, Malého a Velkého paláce, Champs-Élysées a Concorde, a poté cestě metrem na Montmartre ke katedrále Sacre Coeur, a také ke slavnému podniku Moulin Rouge.

Invalidovna   Malý a Velký palác   Invalidovna   Malý palác

Avenue des Champs-Élysées   Sacré-Coeur   Sacré-Coeur   Moulin Rouge

15.4.2010

Ve čtvrtek po veletrhu, kterého jsem se účastnil, byl čas na cestu do Prahy. Na letiště jsem se tentokrát dostal veletržním autobusem a po letišti se pak pohyboval letištním vláčkem. Bohužel jsem cestoval s těžkým kufrem, a na letišti jsem nenašel jedinou úschovnu zavazadel, takže jsem fotografování omezil jen na Concorde umístěný kousek od pojížděčky mezi severní a jižní částí letiště, a na terminál 2. Během dne jsme zachytili pouze útržkovité informace o vulkanickém prachu z Islandu, čemuž jsme nevěnovali velkou pozornost, Na terminálech se ovšem tato událost již projevila spoustou zrušených letů.

Odlétali jsme opět z terminálu 3, z části B, která je zřejmě levnější, protože byla přeplněná a téměř bez obchodů, narozdíl od části A, která zela prázdnotou. Všechny obsazené brány zřejmě způsobily, že náš let QS 1037 byl opožděn cca o 45 minut, protože jsme museli počkat na odbavení letu do Santiaga de Compostela z naší brány B9. Autobusem jsme byli dopraveni k letadlu Boeing 737-800 OK-TVM. Tentokrát jsem dostal přiděleno sedadlo 2A, ačkoliv jsem žádal zadní část letadla, ale o jiné jsem už nebojoval, byl jsem rád že jsem se vůbec do letadla dostal. Pravidelný odlet 21:20 padnul ještě na terminálu, nakonec se vzlet z rwy 09R povedl v 22:06; jak jsme se později dověděli, v 23:00 bylo letiště uzavřeno kvůli onomu vulkanickému prachu, který se pomalu šířil nad Evropu. Letadlo obsazené 167 pasažéry, s posádku cpt. Přibyla, zamířilo namísto přímo na východ směrem ke Švýcarsku, zřejmě právě kvůli sopečnému popelu. Let probíhal v letové hladině FL350. Teprve nad Bodamským jezerem jsme zamířili přes Mnichov nad české území. Z pod mraků jsme se vynořili až nad Prahou, kterou jsme oblétli z jihu a východu a zamířili na finále dráhy 24 Ruzyňského letiště. Po letu, který trval poněkud déle než obvykle, v 23:37, jsme uvolnili dráhu po twy D, a namísto k terminálu 2 jsme zamířili na stání 2 na terminálu 1. K T2 jsme tedy byli dopraveni autobusem. Kufr byl rychlejší než já a na pásu se pohyboval už při mém příchodu. Domů jsem se nakonec dostal až nočními linkami, což byl asi můj nejpozdnější návrat z cest.

Při sledování zpráv druhý den jsme si teprve uvědomili, jaké štěstí jsme měli, že jsme vůbec z Paříže odlétli. O hodinu později už bychom se nikam nedostali a zřejmě bychom si museli svůj pobyt prodloužit...