dfgdfg  Zpět na seznam

OS-Planes.info - Fotky z výletů

21.-22.8.2010 Brusel (via Charleroi)

Návštěva Bruselu mě lákala už dlouho. Když padly plány na jiné výlety připravované pro tento rok, cenová nabídky Wizzairu mě nenechala chladným a byly objednány letenky na letiště Charleroi. Osobně bych preferoval let přímo na letiště Zaventem, ale Brussels Airlines i ČSA nabízejí letenky za několikanásobné ceny. Ty u Wizzairu mě vyšly na 934 Kč za zpáteční kus. Po objednání přenocování v hotelu Pantone byl víkendový pobyt připraven.

Jako u jiných leteckých výletů už uskutečněných, i tento znamenal brzké ranní (či spíše noční) vstávání. Odlet letadla v 6:00 z Ruzyňského letiště ale také znamenal více času stráveného v Bruselu. Po příjezdu na letiště u našeho letu W6 821 svítil dokonce nelidský čas odletu 5:55. Odbaveni na internetu vydali jsme se rovnou na gate C20 terminálu 2, což znamenalo jediné - nástup do letadla z autobusu přímo na ploše. Tam na nás čekal Airbus 320 (po dlouhé řadě Boeingů 737, kterými jsem v poslední době létal) registrace HA-LPS. Vybral jsem si sedadlo 21A za levým křídlem - okénko bylo nejméně zamaštěné a skýtalo dobrý výhled. Z dráhy 24 jsme vzlétli v 6:01 a brzy zažili východ slunce, kterému jsme zdárně ulétávali. Cpt. Jorge Martin provedl jen běžné hlášení, ze kterého bylo patrné, že letíme v letové hladině 340 a venku je -50°C. Z pozemních cílů jsem poznal pouze letiště ve Frankfurtu s rozestavěnou novou dráhou, viz foto 2, a také závodní okruh Spa Francorchamps, který se mi ale kloudně vyfotit nepodařilo. V Charleroi jsme přistáli na dráhu 25 v 7:06;  dráhu jsme uvolnili směrem doprava a pojížděli k terminálu, který je umístěný u jejího prahu. Po výstupu z letadla a průchodu terminálem jsme se postavili do fronty na autobus do Bruselu - první odjížděl v 8:15 a zpáteční jízdenka stála 22 EUR.

Po příjezdu do Bruselu zamířily naše kroky na nádraží Zuid, odkud jsme se vypravili na spotterskou část výletu - letiště Zaventem. Větší část provozu tohoto letiště obstarávají linky místní společnosti Brussels Airlines, která vlastní i několik dálkových letadel A333. Další dálkové linky jsou operovány především americkými společnostmi, a také indickou Jet Airways, jejíchž 6 letounů A332 odlétlo dokonce během jedné hodiny. Nákladní linky se na tomto letišti vyskytují po celý týden, my jsme měli štěstí na odlet letadel společností Kallita a Saudia, v době našeho pobytu přistálo Jumbo společnosti Singapore Airlines. Pro doplnění - odlety jsme fotografovali z jednoho z parkovišť poblíž konce dráhy 25R, která je pro odlety primárně určena.

Abychom si ale užili i něco ze samotného města, dlouho jsme se na letišti nezdržovali a vlakem se vydali zpět do centra. za použití metro-tramvaje jsme se vydali obdivovat Atomium - nejdominantnější budovu Bruselu. K naší smůle pod Atomiem právě probíhala obrovská techno-party, díky které jsme museli areál dlouze obcházet a pak se prodírat davem opilých a pravděpodobně i zfetovaných mládežníků. Atomium je vskutku monstrózní stavba, ale stojí za vidění jen zvenku. Vevnitř se v současné době nachází výstava o imigraci do Evropské unie, a vyhlídkové plochy jsou uzavřené. Chuť jsme si ovšem spravili v Minievropě - modelu velkých měst Evropské unie, kde se nachází i model Staroměstského orloje s příhodně postavenými modely Škodovek. Po složitém hledání metra jsme se dostali i na slavné Velké náměstí, bohužel již bez květinové výzdoby, a samozřejmě i k čurajícímu chlapečkovi, toho času oblečeného do modrého oblečku. Poblíž jsme ochutnali jak vyhlášené belgické hranolky s různými druhy omáček, a trapistická piva, po jejichž střídmé konzumaci jsme se odmotali rovnou do hotelu.

V neděli již byl čas pouze na přesun zpět na Charleroi, odkud odlétal spoj W6 0822 do Prahy, dopravu obstaral opět autobus od jižního nádraží. Před odletem byl i čas na chvilku pozorování místního provozu, jehož valnou většinu obstarává společnost Ryanair. Na náš let byl přistaven druhý Airbus 320 společnosti Wizzair z pražské báze, HA-LPU. Vybral jsem opět osvědčené místo 21A, tentokrát ovšem s ještě menším prostorem pro nohy. Na hodinový let domů to byla ale zanedbatelná nepříjemnost. Vzlet byl proveden z nejvíce používané dráhy 25 v 12:16, a byl následován levou zatáčkou směr východ. Kapitán Alex Zakovič provedl opět jen zběžné hlášení, ze kterého jsem vyrozuměl pouze naši letovou hladinu 330. Po necelé hodině letu jsme byli řídícími letového provozu navedeni na poněkud kratší finále dráhy 24  Ruzyňského letiště, což mi poskytlo výhled na z levého okénka běžně nespatřitelné letiště ve Vodochodech. Na dráhu jsme za slunečného počasí dosedli přesně v 13:16, a ukončili tak další z víkendových výletů po evropských městech.