dfgdfg  Zpět na seznam

OS-Planes.info - Fotky z výletů

19.-26.7.2011 Gran Canaria

Letošní dovolenou jsem se rozhodl strávit na ostrově Gran Canaria, což byl můj sen už téměř dvacet let. V rozhodování mi velmi pomohly ceny společnosti Ryanair, kdy cena za zpáteční letenku z Bratislavy do Las Palmas včetně všech poplatků a zavazadel činila cca 4000 Kč. Letenka tak byla zakoupena už před koncem předchozího roku, to abych se na dovolenou déle těšil.

19.7.

Let FR3587 z Bratislavy byl naplánován na 12:25, a protože z Gran Canarie letoun registrace EI-DHI přiletěl včas, před dvanáctou hodinou jsme se mohli nalodit a vybrat si místa v 31. řadě u okénka. Ze stojánky jsme byli vytlačeni přesně v 12:33 a z dráhy 13 vzlétli v 12:42 směrem na jihozápad. Z hlášení kapitána jsem stihl zachytit pouze informaci o trase, která vedla přes Vídeň, Miláno a Barcelonu, pevninskou Evropu jsme pak opustili nad městem Jerez na jihozápadě Španělska. Únavný let jsme zakončili v 16:42 místního času přistáním na dráhu 03L letiště Las Palmas, tedy po více než 5 hodinách letu.

Z letiště do hotelu Bahia Blanca v resortu Puerto Rico jsme se pak už dopravili po vlastní ose autem z místní Kanárské půjčovny Cicar, což byla poslední aktivita onoho dne.

Jerez

20.7.

První den pobytu byl věnován místnímu průzkumu pláže Amadores a samotného resortu, vystavěného na skalách jihozápadního pobřeží ostrova.

21.7.

Na ostrově Gran Canaria je škoda zůstat jen na jednou místě, a tak jsme další den věnovali objížďce celého ostrova. Výlet jsme zahájili na známých písečných dunách, navátých ze Sahary, mezi letovisky Maspalomas a Playa del Inglés. Pláž, na kterou duny navazují, nás ovšem vůbec nenadchla.

Po krásné dálnici jsme pokračovali do hlavního města ostrova, Las Palmas. Zde jsme navštívili místní katedrálu a prošli se po historickém centru; dům Kryštofa Kolumba, který používal během svých cest přes oceán, jsme shlédli pouze zvenčí.

Po severní návětrné straně ostrova jsme pouze prosvištěli a těšili se na vyhlídkovou jízdu po silnici GC-200, spojující města Agaete a La Aldea de San Nicolas. Na tuto jízdu po serpentýnách navázala další, neméně klikatá silnice do Mogánu. Na této horské silnici nás od hladu, který po dlouhé a houpavé jízdě musel zákonitě přijít, zachránila skvělá místní restaurace s grilem Las Caňadas.

22.7.

Podle všudypřítomných letáků, které oznamovali místní trh v přístavu Puerto de Mogán, jsme si do tohoto městečka naplánovali výlet. Loď, která nás vezla, zajížděla i do oblasti výskytu delfínů, které jsme ale bohužel za celou plavbu neviděli. Samotnému městečku se říká kanárské Benátky, a podle všeho je vystavěno pouze pro turisty. Místní trh se nakonec ukázal jako běžná vietnamská tržnice u nás, pouze s jinými zastoupenými národnostmi. Po návratu do Puerto Rica jsme strávili zbytek dne odpočinkem na pláži.

23.7.

Vnitrozemí ostrova na nás čekalo v sobotu. U pobřeží panovalo oblačné počasí, nicméně naše obavy se ukázaly jako liché a ve vnitrozemí již bylo krásně a slunečno. Prvním bodem, který jsme navštívili, je skalní útvar Roque Nublo, naštěstí dostatečně brzy před davy turistů, které dorazily záhy po našem odjezdu. Přes Cruz de Tejeda jsme pak přejeli do poutního městečka Teror, a po krátkém průzkumu se vydali na letiště Las Palmas k ukojení spotterských choutek.

Asi bych si neodpustil, kdybychom u letiště aspoň na chvilku nezastavili. Podle místního spottera (http://spottinggrancanaria.blogspot.com) měla být sobota nejrušnějším dnem, což se během dvou hodinek zde strávených vcelku potvrdilo, včetně bonbónku v podobě Airbusu 340-600 společnosti Iberia z Madridu. Pro doplnění - vybral jsem spotterské místo na benzince Cepsa ve městě El Carrizal nedaleko dálnice.

24.7.

Po náročném výletě odpočinek :).

25.7.

Nejnáročnější výlet jsme si ovšem nechali na poslední den pobytu. Na ostrově je minimum pláží, kde by se nevyskytovaly davy turistů; objevili jsme však jednu, kde se údajně lidé nevyskytují téměř vůbec - Güi Güi na západě ostrova. Přístupná je pouze pro pěší, nebo z moře. Rozhodli jsme se pro pěší túru z vesnice Tasártico; podle mapy byla vzdálenost po turistické stezce cca 5 km, a tak jsme cestu odhadli na cca 1,5 hodiny. Při vystoupání do horského sedla, které se ukázalo být půl kilometru nad startem výpravy, jsme již věděli, že tohoto času rozhodně nedosáhneme, a po neméně náročném sestupu jsme stanuli na pláži po cca 2,5 hodinách svižné chůze. Téměř liduprázdná pláž s jemným pískem ale rozhodně stála za tu námahu, i když jsme věděli, jak náročná cesta nás čeká přes kopec zpátky k autu. S nedostatkem vody nám naštěstí pomohl domorodec Tony, obývající jednu s chatrčí nedaleko pobřeží, a tak jsme cestu nazpět s vypětím všech sil zvládli. Energii jsme opět načerpali v restauraci Las Caňadas, a po návratu do hotelu nastalo už pouze balení na cestu domů.

26.7.

Noční cesta na letiště se ukázala být téměř zbytečnou poté, co bylo oznámeno zpoždění letu FR3586 do Bratislavy o 4 hodiny z původně plánovaného času odletu 6:00. Byli jsme už ve vstupu do letadla, když nás z nástupního mostu vyhnali a nastalo tak dlouhé čekání. Před desátou hodinou jsme se do Boeingu 737-800 registrace EI-DCR nalodili, v 10:10 byli vytlačeni ze stojánky, abychom se dozvěděli, že ranní odlet byl odložen kvůli chybějícímu technikovi, který by provedl denní kontrolu. Tu nakonec provedl jiný technik společnosti, který kolem desáté přiletěl letadlem společnosti z Madridu, na vzdálené stojánce i s námi na palubě. Z dráhy 03L jsme nakonec vzlétli v 11:26 minut, tedy s téměř 5,5 hodinovým zpožděním.

Velkou část cesty jsem oproti svým zvyklostem prospal, navzdory tomu se mi ale podařilo vyfotografovat známá místa, jako je například Gibraltar. Let pod vedením cpt. Carlose Domingueze byl velmi klidný a na dráhu 31 Bratislavského letiště jsme dosedli v 16:52 místního času, tedy po 4,5 hodinách letu. Namísto odpoledne jsme z Bratislavy dorazili domů až večer, ale pořád jsme měli menší starosti než lidé, kteří naším letadlem na Gran Canarii teprve odlétali. Dovolená byla úžasná, takže jsme na komplikace ze zpátečním letem brzy pustili z hlavy.